softkitty

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Fördelarna med att köpa presentkort på nätet

Av softkitty - 14 januari 2015 08:18

Det är alltid roligare att ge än att få, brukar det heta. Men att ge kan även vara jobbigt och stressigt, med ett resultat som man är allt annat än nöjd med. Genom att ge bort ett presentkort visar du din uppskattning samtidigt som du är säker på att du ger bort något som kommer till användning. Presentkort, som alla andra presenter, kräver tid, eftertänksamhet och, om man är flera, samordning. Förr krävdes det att man gick ner till butiken i fråga och köpte presentkortet på plats, men numera kan du enkelt söka reda på butiken online och köpa presentkortet direkt från datorn, surfplattan eller telefonen. Den tid du sparar på att köpa presentkorten på nätet kan du istället lägga på att fundera fram den perfekta butiken att handla i.


Fördelen med att handla presentkort online är, precis som med e-handel över lag, att du har hela marknadens utbud några knapptryck bort. Ta hjälp av sökmotorerna eller använd dig av hemsidor som samlar och listar olika butikers presentkort. Under tiden du letar kanske du hittar, för dig hittills okända, butiker som har så mycket fina grejer att du inte kan välja. Vare sig du söker efter ett presentkort till morsdag, en upplevelse att ge bort i julklapp eller superpresentkortet att ge från hela syskonskaran hittar du det snabbt och smidigt på internet. Har ni dessutom lite bråttom är presentkort på internet den perfekta lösningen då det ofta finns möjlighet att köpa och skriva ut presentkortet direkt. Befinner du dig på annan ort än personen som ska firas underlättar det ytterligare om du köper presentkortet på nätet. Istället för att leta reda på rätt affär, köpa presentkortet och sedan gå till posten och skicka det kan du med några enkla knapptryck köpa och skicka presentkortet precis dit det ska. Du sparar tid, pengar och miljö!


Eftersom det blir allt vanligare att handla presentkort på nätet erbjuder de flesta butiker olika sätt att göra presentkorten personliga. De kan handla om möjligheten att skriva personliga hälsningar eller designen av själva presentkortet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av softkitty - 7 juli 2017 20:03


Ja, som rubriken lyder då: barnvagnar på nätet. Det är liksom det detta inlägg ska handla om. Man kan ju fråga sig om någon alls handlar något i fysiska affärer längre (förutom dagligvaror då...). MEN efter att man blivit gravid då och konstaterat at...

Av softkitty - 3 september 2016 14:01


Jag har alltid varit superpysslig av mig, men vilka material och vad jag har tillverkat har alltid varierat. Just för tillfället har det blivit mycket smycken, men i sommar har jag även börjat jobba så smått även med att sy väskor och gjuta betong (n...

Av softkitty - 27 april 2016 12:59

Städning är ju något som angår alla - oavsett samhällsklass och plats i livet. Alla gör det, alla behöver det (somliga mer än andra, såklart). Jag personligen städar hellre lite, lite och ofta än mycket och sällan. Det känns så överväldigande då och ...

Av softkitty - 15 februari 2016 18:15

Alla känner ju säkert till uttrycket "att äta med ögonen", eller hur?! Det stämmer ju ur många synvinklar. Det är ju inte bara så att man vill att maten ska se vacker ut, utan omgivningen är minst lika viktig. Stämningen, miljön. Dofterna, ljuset. Ko...

Av softkitty - 9 december 2015 18:13


Ett drömhus eller drömbostad har väl alla? Jag har ännu inte riktigt klart för mig hur inredningen (det så kallade "lösöret") skulle se ut, men jag vet att jag vill ha högt i tak. Luftiga utrymmen. Gärna lite "dold" lyx så som golvvärme i alla rum. H...

Presentation


Skriver av hjärtats lust både poesi, noveller och mycket, mycket foto. Kreativitet är ledordet.

Mejlkontakt

Intresserad av ett samarbete, annonsering eller sponsring? Mejla mig och berätta utförligt om ditt förslag så svarar jag så snart som möjligt.

 

ienannandelavlivet@live.se

Instagram

Translate my blog

Fråga mig

32 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards